Liten dikt

Hopp
 
 
jag vet att ni lyssnar mig
men hör ni vad jag säger
känner ni smärtan som bor inne i mig
ser ni tårarna som stryker min kind
 
ni är inte med mig när natten är lång
när själen går i tusen bitar
inte heller när min hand söker tröst
ni är inte nära när kroppen skriker håll om mig
 
hur kan ni då döma mig så
tro att ni förstår allt
att min smärta är er
när mitt hjärta blöder
 
då finns mitt hopp hos dig
min hand finner bara din
styrkan finner sin väg genom dig
då ser jag en ny dag komma
 

Kommentarer
Postat av: bella

den dikten är fin

2008-12-10 @ 20:03:50
URL: http://bbelicious.blogg.se/
Postat av: Syster

Min hand finns alltid!!!!Kramar

2008-12-11 @ 07:08:41
Postat av: wania

jag lyssnar, jag hör,jag stryker bort tårarna.

2008-12-11 @ 14:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0