Så nu är...

julen gångenför detta år. Vi höll på att städa och dona till 23.30 kvällen innan, men det var det värt. Jag gick upp vid ca 06.30 för att börja elda. Det ska vara ordentligt varmt, skönt och mysigt när alla vaknar. Så väcktes alla och klädde sig fina. Vid åtta-tiden kom mor och far hit. Det har blivit till en tradition att de ska äta julfrukost här. Barnen öppnade deras julklappar, som vi tackar för, och sedan for vi till julspelet i Sjögestads kyrka där Molly spelade ett får. Jag frågade om hon inte ville vara ängel, men icke. Då var man ju tvungen att prata och det ville hon absolut inte. Konstigt, hon som pratar hela tiden annars, hihi.
Sedan for de gamla till Åsa m familj för jullunch. Vi åkte hem och medans maten stod i ugnen började vi dela lite julklappar. Precis när vi kommit hem kom jultomten på en snabbvisit, han har ju såååå mycket att göra denna dag. Molly tyckte det var konstigt att han hade pappas stövlar på fötterna.
Julmaten var mums och sedan mätta och belåtna blev det mera klappar innan Kalle Anka på tv. Sedan var det dags för grabbarna att fara, tyvärr. Vi hade sparat lite klappar till tjejerna som vi sedan öppnade. Tiden gick och det blev dags för Karl Bertils julafton och Svensson Svensson.
Vi gick och la oss tidigt då vi var helt slut båda två. Vad fick jag då i julklapp?
Jo, ett sexdels x3  porslin till köket, fyra dvd filmer, tre glas jag sparar på, en liten miniradio (hurra), en 3 liters gjutjärnsgryta (HURRA!!!) .
Av Elisabet (svärmor) fick jag ett fotbad, duk, familjen fick julprydnad och godis.
Av Ida värmelyktor och jättefina hjärtan till granen.
Olsons fick jag,, tänk tänk, näe det åter kommer jag till. Står helt still.
Av mor och far fick vi en STOR peng och jag fick en efterlängtad släkt bok.
På juldagen var det dags att fara till svärmor och äta oss ännu mera feta. Mat, efterrätt, fika, macka ,fika och frukt. Phuuuuuu.
James och Rasmus kom i fredags, Jag hämtade Rasmus i Tokarp och vi for till Tornby tillsammans med resten av Linköpings befolkning. Jimmy kom igår var hos Lina. Rasmus sov hor Simon i Sjögestad. Frank och Jmaes såg på hockey på tv. Jag tittade på, på spåret.
 Igår tog vi det lugnt. Idag kommer Åsa med familj så barnen kan leka lite. Det blir julfika.
Så nu måste jag göra frukost åt Molly så hon inte svälter ihjäl, det är nära nu ska ni veta. Fast än hör jag henne sucka. Over and out friends.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0