Söndag igen

Tänk vad fort tiden går, undrar om någon inte snabbat på den lite. Igår flyttade James in i sitt rum igen och Molly är nu utan hyresgäst. Hon hade Lukas här igår en stund. Det var första gången men de lekte bra. Dom går i samma klass. James var på pingistunering, tuff start. Nio matcher mot många äldre. Inga vunna matcher men nöjd ändå. Heja James! I februari är nästa gång.
Rode var ju hos farmor så jag passade på att baka utan att hon kunde vara med och "hjälpa" till.
Hon har en viss fömåga att tycka att gradantalet på ugnen inte är rätt. Hmmm, kan bli vissa problem då har jag bittert fått erfara. Bakade lussekatter på en halv liter med det räcker, en drömmrulltårta, sirapskakor och dubbla flarn, mums. Mådde inte alls bra sedan men faktiskt, det var det värt. Mår iaf lite bättre psykiskt då.
Jimmy följde med och hämtade James säng, så nu är det klart och julstädat på en gång. Han blev nöjd. Tack Jimmy för hjälpen, köket nästa, hehe.
Det blev en lugn kväll med tv och god mat. Tidigt i säng.
Idag åker grabbarna igen. Ska försöka hinna följa med Jimmy till rusta en sväng efter maten. Idag blir det fläskfile med grönsaker, gräddsås och potatis. Det duger en första advent.
Ska inte jobba imorgon, Göran har semester måndag och tisdag. Ska jobba onsdag-torsdag istället, det blir tufft men måste ju göra mina tio timmar, annars....
På fredag fyller ju Rode och då vill jag ju inte jobba och må dåligt på kvällen.  Hon ska vara på dagis på dagen då pappa har jobbat. Där ska hon bjuda på glass. Hemma blir det tvåårstårta.
På söndag är det kalas. Vet inte vad vi ska bjuda på fär mat ännu, men det ordar sig. Många dagar kvar, eller!?
Nu fyller vår farmor snart 85-år. Hon ska visst inte ha kalas den dagen utan senare. Får inte glömma skicka ett grattis-kort. Hon gillar att få kort. Skicka ett du med...ulrikagatan 28, 59036 kisa.
Idag är det julskyltning över allt. Minns mina barndoms julskyltningar. Det var så roligt att gå runt i Kisa, oftas var det ju snö. Alla köpte prinskorv på konsum och lotter på torget. Julklappar köptes oxå. Man skulle oxå lyssna på musik och dricka glögg på Granhs bilar, det hörde liksom till. Härliga tider. Det är inte alls så här i stan, man känner inte riktigt för att gå på julskyltning här, det är så anonymt. Tråkigt!!
Rode ligger i min säng och ser på "Bosse"...det är en bogserbåt. Ser hon honom ropar hon "Bosse!!" Hon pratar så mycket nu. Svåra ord och ofta tre-meningar.
Hon gillar verkligen tomtar, ser dom överallt säger "tomte" och vill gärna känna på dem. Vi får väl se om det blir lika kul när/om tomten kommer på julafton.
Nähä, nu ska jag se på Molly-mus med Rode. Ha en skön adventdag! Over and out from Ewa

Kommentarer
Postat av: wania

får man smaka en kaka på söndag?(helst en drömtårtebit)men kan "offra" mig för någon annan. om jag måste

puss älskar dig

2008-12-03 @ 07:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0