Spyor, feber & kalas

Igår var det så farmors kalas i Kisa. Uffe med familj kom inte, han hade slagit sig rejält i sidan så Maria skulle komma ner med barn och sin mor. Fast ödet ville inte så riktigt Maria & Elin fick kräksjukan. Nu var det så att Uffe fixat farmors present, en laddningsbar handdammsugare med skaft så den får farmor vänta på. Alla barn hade det så roligt, inget bråk utan bara glada miner. Ellie & Rode leker inte för mycket men vi tror att när de blir lite äldre så kommer det. Rode gillar att vara med lite äldre barn även på dagis.
Maten var så god som jag trot innan. Janson & omeletten är helt underbara. Det var kul att träffa så många släktingar som man inte gör alltför ofta. Tack farmor för ett trevligt och gott kalas!

Färden hem gick bra, Rode somnade inte i bilen som vi trott. Efter att vi släppt av grabbarna så for vi rakt hem ner i sängen, iaf töserna. Rode somnade i pappas säng och Molly låg och myste en stund innan hon och pappa gick upp för läggningsdags. Vid tolvtiden på natten hörde jag Frank gå omkring där uppe, när han skulle kolla till Molly så kände han att det luktade kräks, hon hade kräks i sömnen, det har aldrig hänt förut. Han torkade & tvättade både madrass och tapet. Efter det så kräktes inte Molly mera men hennes syster vaknade vid tre & var jätteledsen med feber och tjock i halsen, phuuu. Frank la sig i källaren ( ska jobba  inatt, behöver lite sömn) och rode brevid mig. Hon somnade efter fem och jag småslumrade lite efter det. Nu är hon snorig och lite febrig men annars pigg. Så är det i en barnfamiljs liv, eller hur Ida!?

Imorgon ska jag börja arbetsträna på corren igen, men vi får väl se om det går beroende på hur Rode mår. Jobbar på tisdag annars. På onsdag åker ju Frank, James & Elisabet till Allans begravning i Långsjöby. Tur är att Rasmus är hemma och hjälper mig med flickorna.
Jimmy verkar trivas i lumpen fast det är ju tufft med många nya regler och saker han aldrig gjort.

Så nu ska jag vila mig lite och se på bolibompa med Rode medans Molly ska spela dataspel.
Ha en fin söndag och en skön vecka alla ni som tittar in här....over and out, kärlek till er  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0