Med trasiga vingar

Vill så gärna kunna flyga, må bra och känna att nu så ordnar allt sig.
Fast är just nu bara en mamma med trasiga vingar. Att vara mamma är det bästa som hänt mig men jag vill orka vara det också. Barnen har fått ställa in sina radar efter mig.
Jag vill inte känna mig stressad av värk, inte bli arg när jag har ont men jag kan inte styra det.
Nu när jag jobbar så mår jag mycket mera sämre, trots att jag gillar det jag gör men man måste inse fakta att det hjälper inte att trivas när man ändå mår dåligt av det.
Jag vill också kunna vara ute och busa, gå på busfabriken utan att bli jättedålig, gå på bio utan besvär, gå på ikea utan att bli yr av allt folk, köra bilen när jag vill, besöka barnen i skolan, tvätta, stryka, städa , handla utan problem....jag vet att när man kan allt detta så vill man inget hellre än att kunna slippa, men man saknar inte kon förrens båset är tomt. Jag vill kunna slippa för att jag vill och inte för att skadan stoppar mig.
Med trasiga vingar tar jag mig fram i livet. Var gång de tar sig kraft att läka så kommer det något i vägen som river dom upp igen.
Jag gör det bästa av mitt liv, ger barnen det jag kan. Önskar bara att det vore lite mindre värk i livet.
Kärlek till er

Kommentarer
Postat av: wania

du är en underbar mamma,även om vingarna känns lite naggade.

älskar dig

2009-03-05 @ 12:51:37
Postat av: Ewa

Tack, allra käresta mamma. Du är inte heller så dum.....

2009-03-05 @ 12:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0