Rode är sjuk så även Jimmy!

Stackars lilla Rode, så blev hon sjuk med. Jimmy var ju hemma i helgen, kräktes och hade en jättehosta. Ligger på sjuklogomemtet ( stavas det verkligen så?). Rode har feber och kräkts en gång. Förhoppningsvis så kräktes hon av febern. Inget dagis idag alltså. Nu ser hon på fem myror....hon gillar det verkligen. Hon är jätteduktig med siffror och bokstäver.
Frank sover har jobbat inatt och Molly är i skolan. Dom ska på utflykt idag, dom ska leta efter vårtecken. Typiskt nog så snöade det inatt. Sen har hon mininorerna efter skolan till halv fyra.

Igår var vi på stan för Rasmus skulle till astma läkaren, för att få astmamedicin vid behov utskriven. Frank och flickorna följde med så vi kunde inköpa present till hans syster som fyller 40 år den 21/3. Vi ska dit på kalas den 22/3. Kul!! Kan inte skriva vad det blir för present ifa hon läser den här bloggen.

I söndags var mor och far här för att lämna lite saker. Vi åt broccolisoppa och bröd, mums.
Till kaffet kom Åsa med familj då käkade vi glass, grädde, kolasås, kakor och min hemmagjorda toscatårta. Det hade jag aldrig gjort förut, smakade inte själv så jag vet inte vad den smakade. Fast ingen blev ju sjuk....haha.
Det var jättetrevligt att träffas alla och att barnen fick leka av sig lite. Tack mamma och pappa för tackkortet.
Tack Ubbla för det du gjort. Nämner inte vad men du vet ju själv. Tack Åsa för att ni stannade lite längre, det betydde mycket.

På lördag är det ju melodifestivalen och vi hejar på Måns förstås. Fast jag tror operasångerskan kan bli farlig.
Frank jobbar hela helgen, träligt är det.
Snart ska jag och flickorna (28/3) till Västervik på Ellies tvåårs kalas, det ska bli kul.
Imorgon är det jobb igen, Frank är ledig inatt så Rode är hemma med honom. Tur det annars hade jag varit tvungen att strula med mitt arbetet. Har ingen ork med det.
Nu ska jag lägga mig brevid Rode och se på Musses klubbhus fär femtiofjärde gången....hujeda mej.

Så ha det bra idag alla där ute i cyberrymnden....kärlek till er!
Glöm inte att vara rädda om varandra och ett vänligt ord till någon kan göra dennes dag till lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0