Saras brev till Simon

Minns du den gången när vi tog en vårpromenad? När vi fann varandras händer och tysta vi gick på skogens stig. Närmare varandra än så är svårt att nå. Skogens alla läten stillade vår själ.
Alla färger slöts sig intill våra sinnen som om det vore det sista vi i livet skulle få se.
Vår närhet till varandra var så uppenbar och stor. Ville aldrig vända åter till verkligheten igen aldrig se sanningen i vitögat.
Låt oss njuta av den här dagen, som om den aldrig måste ta slut, det var dina ord till mig.
Jag lovar att vi ska njuta så som vi aldrig förr hade gjort, var mitt svar till dig.
Trots mitt hjärta skriker av sorg så gav jag den dagen till ditt hjärtas minne. Att sedan kunna ta fram när dagen känns som svårast. När ingen annan tröst är att finna.

Jag vill att när den dagen kommer, och det gör den snart, så vill jag att du tänker på allt det fina vi fått. Allt vi tillsammans upplevt, alla minnen vi skapat.
Kom till min grav när sorgen är som tyngst, stanna en stund och fortsätt livet sedan. Att du kommer att klara dig det vet jag. Du är den starkaste person jag vet.
Minns vår dag i skogen den våren och tänk på allt vad den gav.
Tala till mig och jag ska lyssna, känn och du känner mig, gråt och jag smeker din kind, le och jag ska le med dig. Du kommer inte se mig men jag finns där, så länge som du behöver mig. Jag lovar. Jag ska finnas där.

Så älskling, tack för allt underbart du har gett till mig, det ska för alltid finnas inom mig även när min dag är över. Din kärlek gav mig hopp och en längtan efter mera. Nu blev vårat öde inte så. Du är förevigt min kärlek. Lev, lev för mig och våra stunder tillsammans.
Det kommer en dag när du vaknar och upptäcker att livet ter sig lite ljusare ut. Kämpa inte emot då, låt livet fortsätta. Färgerna blir klarare, solen lyser starkare igen.
Ta då en skogspromenad och släpp mig där fri. Låt det bli min kärlek till dig.
Älskar dig så älskade Simon!
 
Din Sara



Kommentarer
Postat av: wania

du skrämmer mig.

2009-03-01 @ 10:05:58
Postat av: Moster Ewa

Näe, jag är väl inte farlig....jag som är så söt!!!

Det är ju inte på riktigt ju...

2009-03-01 @ 10:11:24
URL: http://ewaarlebarnt.blogg.se/
Postat av: wania

tack för det.

2009-03-01 @ 14:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0