Sinnesrum

I mitt sinnesrum finns mitt innersta
där finns drömmar och känslor
allt jag önskat
hat och tröst
kärlek och sorg
där finns bara plats för mig
att krypa in när lusten faller på
där gömmer jag mig
när jag bara vill fly
ingen hittar mig här

i mitt sinnesrum lämnar jag mina tankar
låter ingen dit nå
det är för mig det finns
så fråga inte
visar dig inte vägen
låter ingen hitta dit
där finns mitt innersta
 
i mitt sinnesrum är jag allt
släpper på mina känslor
gråter, skriker, förbannar
söker tröst och glädje
allt lämnar jag där
dit ingen annan når
där är jag trygg
i mitt innersta

Kommentarer
Postat av: vilska

välj de dikter som du tycker bäst om. Då blir det nog bra:)

Som sagt, är du nervös för att tävla "påriktigt" får du jättegärna vara förpoet.

och så finns det ju öppen scen med.

Men kom!

det vore verkligen jättekul.

pusspuss

2009-03-16 @ 23:32:25
URL: http://vilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0