Rodes näsbravad

Igår kom Rode ut i köket och hade fingret i näsan och sa där...jag fattade inte så hon fortsatte. Tillslut kollade jag i näsan, och tänka sig där fanns en godis inpetad. Lagom roligt....
Jag försökte med Franks hjälp att ta ut den med en pincett men icke. Ringde till slut sjukvårdsupplysningen där jag fick rådet att ta vitpeppar under näsan för att framkalla en nysning, men icke det heller. Rådet blev att ringa vårdcentralen där de skulle ringa 20 min senare. James och rode satt på hallgolvet och läste tidning och....atjoooo, ut flög karamellen som var en godis från ett godishalsband. Blått snor rann längs hakan men vad gjorde det då karamellen var ute. Så vi behövde inte besöka vc som tur var.
Hon har ALDRIG petat in något i näsan förut och nu när hon ser en sån karamell så säger hon- inte näsan, munnen.
Slutet gott allting gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0