Mums låter gott!

Ingredienser:
köttfärs
tomatsås/tomatpuré
(lök)
stora champinjoner
ostskivor
smör
grädde
kryddor

Mycket ovetenskapligt sammansatt gratäng.

Gör så här
Vi börjar med att göra köttfärssås, vi använder endast köttfärs och tomatpuré och lite kryddor efter smak.

Sen skivar jag stora champinjoner och lägger i botten på en ugnsfastform som jag smörat ordentligt först.

Sen varvar jag alltså i så många lager det räcker till:

champinjoner
ostskivor
stora smörklickar
köttfärssås

Avslutar med ett ostlager och sen strilar jag grädde över. In i ugnen på ca 225 grader tills osten fått färg.

Serveras tillsammans med valfri sallad och lite dressing i form av ihoprörd majonnäs och turkisk yoghurt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0