Hjärtats dörr

stäng dörren till mitt hjärta, säg om du inte vill vara här
låt mig få behålla min längtan, visa om du inte är den rätta
du lämnar mig ensam om natten, låser vår dörr och går
du torkar inga tårar som rinner, ser inte ångesten av väntan


 du lämnar ett hav av minnen
stänger vår dörr och går


var är du när mörket är här, säg vem får din kärlek
du fick mig att ge livet en chans, varför håller du mig inte när
vems är namnet du viskar om natten, var är du någonstans
stäng dörren till mitt hjärta, du vill ändå inte ge oss något mer


du lämnar ett hav av minnen
stänger vår dörr och går


det som en gång var vi är nu inte mer, själens inre är i bitar
du lägger ingen hand mot min kind,  ingen torkar tårar som faller
så säg mig vem får nu din närhet, vår kärlek försvann som en sorgsen vind
men säg mig inte vem hon är, bättre att hjärtat inget vet


du lämnar ett hav av minnen
stänger mitt hjärtas dörr och går





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0