Lite nya dikter

Tiden går
men sorgen i mittt hjärta finns kvar
saknar din röst, ditt skratt
du rycktes bort
jag får dig aldrig tillbaka
aldrig känna din värme
inte se ditt leende igen
jag har minnen inom mig
sorgen i mitt hjärta finns kvar
gråter inom mig
och önskar dig här igen
tunga är mina steg
fast nu går livets väg framåt igen
sorgen i mitt hjärta finns kvar
hör du när jag tänker på dig
ser du mina tårar i mörkret
torkar du min kind fast jag inte ser
älskade älskade du saknade
önskar så att du var här

 

 

 


Älskade
Tårarna blandas med regnets droppar
kan inte förstå, vill inte fatta
du fanns här hos mig igår
är ute för att orka andas

doften dröjer sig kvar i din kudde
dina andetag finns i min själ
vi visste vad som komma skulle
ville bara inte leva så

var dag blev till en gåva
var natt till ett ängsligt farväl
din säng är nu tom
din röst har tystnat

det har alltid varit vi
nu finns bara jag
tårarna faller i tystnad
själen skriker till farväl


Lägg din kind emot min hud

 

 

 

 


Minns vad jag lovade
allt du önskade
det bästa livet för mig
att jag skulle finna vägen framåt

så lätt att lova
svårare att hålla
i sorgens dimma
lätt att gå vilse

vill så gärna hitta rätt
men sorgens grepp hårdnar
hjärtat blöder av längtan
jag orkar inte gå

vill bara ha dig här
känna din närhet
älskas åter av dig
beröras av ditt själsliga liv

dag läggs till dag
sorgen kan komma blekna
mina kinder torka
men saknaden stannar

 

 

 

 

 

 


Låt din hand smeka mig till lust
forma den efter min hud
kyss min nacke som bara du gör
dina läppar söker efter mina

längtans åtrå är nära
viljan om mer väcks till liv
mina händer söker din kropp
vi andas kärlekens takt

varsamt möts vi två till ett
ömsint och nära
viskar kärlekens ord
i nuet är det bara vi

 

 

 

 

 


Sorgen ändrar skepnad
saknaden tar vid
har mycket jag vill säga
hör du mitt hjärta tala

vill känna din kärlek
din doft fattas mig så
vi lovade tills döden skiljer oss åt
nu är jag ensam här

vad gör jag med den kärlek jag har
vem ska nu trösta min sorg
går vidare på min stig som jag lovade
fast jag vill bara springa min väg

hör du mitt hjärta tala

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0