skriket

hörs mitt skrik i mörkret
känns min ångest i luften
förstår snart att jag skriker utan ljud
klart att ingen hör
kan man känna ångest i rummet
eller finns den bara inom mig
ser du tårar som trillar
som fryser till is i min själ
jag känner mig kall inombords
har inga känslor kvar
vad mer kan jag tycka
vad helst som jag vill
ett tyst skrik hörs i mitt mörker
säg är det någon som hör
även en sorgsen behöver
det enda jag önskar
finns inte för mig
inte ens inom räckhåll
så hörs mitt tysta skrik
kanske jag inte vill det
men innerst inne
är det nog en önskan

Kommentarer
Postat av: wania

det tysta skriket finns oftare än man tror. det skrik som hörs behövs oftare än man tror.så skrik så vi hör .

älskar dig

2009-04-16 @ 06:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0