Minns du farmor

Säg minns du allt vi gjort
min arm i kökslådan
flygplan som kraschade i sjön
eller alla fiskestunder

minns du fikan efter skolavslutningen
bettet i din rumpa
all god mat du lagat jag ätit
eller karamellen i halsen

säg minns du Öland
alla goda körsbär vi fått
spöket i källaren
eller alla berättelser från förr

minns du Dafne som försvann
kortet på Herbert
allt roligt i strängnäs
eller utflykterna till Eketorpet

säg minns du våra små påskkärringar
Molly som rymde
källarklockan som ringdes
eller min trånga tröja

minns du allt roligt vi gjort
alla skratt och tårar
jag minns
gömmer det i hjärtat

Visst minns du

Kommentarer
Postat av: Syster

Jag minns!!!Med kärlek och värme

2009-05-16 @ 17:55:30
Postat av: vilska

Åh, det här är det bästa du skrivit!

2009-05-18 @ 11:40:51
URL: http://vilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0