Rode snart TVÅ år....

tänk vad fort tiden går. Nej, ska inte ha flera barn fast när jag såg en förlossning på tv igår kände jag en liten saknad att aldrig mera få uppleva det. Konstig man är.
Kommer fortfarande ihåg söndagen då jag stod och strök lite i sopvrummet och då jag kände något varmt mellan låren. Usch, mår dåligt bara av tanken. Den känslan var hemsk, tiden det tog att komma till sjukhuset och där få se bebisens hjärta kändes som evigheter. Idag vet vi ju att det gick bra tillslut och Rode kom till oss.
Just nu ser hon på "basse". Jo, det är Bamse. Hon sjunger bass, basse och så sin fantastiska fortsättning på låten. Hon ser med full inlevelse på filmen.
Igår var vi på utv-samtal på dagis. Det var bara goda ord. Fröken Marina avslutade med att säga : Rode är en härlig tjej, med fina bruna ögon och härliga skrattgropar.
Kunde inte sagt det bättre själv, haha. Hon ska vara lucia med krona och allt på dagis den 11 dec. Fast det är ju inte säkert att hon har samma uppfattning. Molly ville inte vara lucia när hon var liten, nu går det bättre. 

Måste tyvärr extra anstränga mig nu då jag i en insändare skrivit fel. Det var inte hela världen enl Göran men det vart fel. Det kan bli helt galet om man glömmer ett sådant enklet ord som inte. Tex: jag tycket INTE att sverigedemokraterna ska få etablera sig. Ta bort ordet INTE så blir det helt annan innebörd. Så nog är det viktigt att jag skriver av rätt.

Den 7 dec ska Rode ha kalas, kul att Ellie kommer tycker vi.  Ska bli intressant och se om dom leker eller bara tittar på varandra. Då, du Ellie ska du få paket från tomten med dej hem.
Pappa tycker jag ska skriva en glad dikt till tidningen, svårt tycker jag. Vet knappt hur man gör det, hihi.
Nu ska Frank jobba i två nätter, fast det går bra. Pojkarna är ju hemma. Sover ju dåligt ändå, fast jag är inte lika rädd då.
Igår hade Molly Edith här & James hade Theodor. James hade pigngiskväll oxå.
På lördag ska James på pingistunering. Den börjar då och är även tre gånger i början av nästa  år. Han ska spela både dubbel med Ida (klasskompis) och singel. Spännande. Lucia helgen ska han på pingisläger med Lars en fd klasskompis, det är i norrköping.
Jimmy ska försöka fixa gratisbiljetter till Lars Winnerbäck filmsdokumentären som visas på fredag. Dom släpps imorgon. Man får visst två var.
Rasmus har studiedag idag så han sover nu, Frank sover i Jimmys rum, ska ju jobba inatt. Nu vet ni nästan allt.......så thats all folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0