Så ny dag igen....

och grabbarna kom hem igår. Frank hämtade James och sedan plockade de upp mamma Elisabet och åkte till Signars grav. Igår var det ju som bekant fars dag. Frank hade jobbat så vi firade inte honom med någon frukost på sängen. Molly går på miniorerna efter skolan på onsdagar, dom får en gång/ termin en uppgift i kyrkan. Igår var det Mollys tur. Hon skulle bära korset då de gick in och ut. Sedan var hon på söndagsskolan och Rode levde rullan i kyrkan. Håhå jaja. Mamma och pappa var bjudna på kvällmiddag men tackade nej. Inte blev jag förvånad då pappa ringde och sa att de kom. Det blev en god fars dag middag. Stek, potatis, gräddsås..mums. Tårta till kaffet. Frank blev rikligt uppvaktad. Lyckos han. Pappa fick nöja sig med middag då jag inte hunnit köpa något åt honom, han skulle ju inte komma.
Idag har jag jobbat. Säger inte hur jag mår. Göran var på uselt humör idag, det räddade min dag. Han är för rolig. Lättar upp det hela. Tack för det  Göran. Mr Tranås him self. Hämtade Molly på fritis och Rode på dagis. Hem med dom och sedan till Mjölby med Rasmus cykel. Han slutade skolan och fäljde med hem. Frank åkte med småbarnen till farmor där dom ska sova. Frank ska gå på hockey med Abbe. Kul för honom, det har han längtat efter. Imorgon är det studiedag i skolan och dagis. Frank och jag ska ju till Stockholm. Först julshopping sedan läkarbesök i Tumba. För mig blir det tidigt i säng så jag orkar imorgon. 
Ska elda lite så det blir varmt och gott i sovrummet till Franks stora förtret, men han är inte hemma så jag bestämmer. Rasmus blir arg om jag drar på elememtet i hans rum. Åh,vad värme är skönt. Näe, nu ska disken plockas in. Ber Rasmus, han är snäll mot sin mamma.
Over and out...god natt var du än är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0