somna i ro

sitter brevid dig och minns
allt vi gjort tillsammans
barnen vi fått
all lycka vi delat
men också sorg
allt gjort oss starka

snurrar på ringen
den du trädde så ömt
tårar fuktar mina kinder
kan inte hjälpa det
känner sån sorg

du vaknar och ser på mig
vi vet att tiden snart är här
då du inte längre finns här hos mig
du lägger din hand ömt i min
låter mig känna din kärlek

jag torkar din kind från en tår
sjukdom har gjort den trött
du sagt till mig
att få somna vore en längtan
men hur kan jag lämna dig här

jag vet att jag måste låta dig gå
att jag vill ge dig den friden
annat vore fel
men hur lever jag utan dig
tänk om jag inte kan andas

nu är vi alla vid din bädd
säger vårt farväl
kysser din panna till vila
låter dig somna fylld med kärlek
vi håller din hand till ro

så ber du mig komma intill dig
du lägger din hand i min
andas mjukt en sista gång
din hand glider ur min
i min ligger din sista gåva
den ring jag en gång dig gav

min kärleksgåva till dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0